Friday, March 21, 2014

sebuah pertemuan

saya ingin berkongsi sebuah cerita yang saya laluinya sendiri. Ini cerita saya sewaktu belajar di sebuah unversiti diluar negara ,seingat saya dalam tahun kedua pengajian disini.saya masih setahun jagung kata orang-orang tua.kelas pengajian saya untuk sem itu bermula agak awal berbanding dengan roommate saya yang lain .setiap hari saya kena melalui sebuah tangga betul-betul berhadapan dengan rumah saya.menaiki tangga itu sudah menjadi rutin harian kalo siapa2 nak diet bole lah naik turun tangga nie..hehe. time mesti saya akan bertembung dengan anak jiran saya .rumah dia sebelah kanan dan rumah saya sebelah kiri. Boleh dikatakan setiap hari saya akan bertembung dengan dia .kalo tak pon time saya balik dari kelas .


Umur dia dalam lingkungan 7 tahun,comel orangnya.saya akan mengikuti dari belakang jarak yang jauh .suatu hari saya seperti biasa saya pergi kelas ,kali nie saya betul2 dibelakang anak jiran saya itu .dia dengan beg sekolah yang agak berat ,biasalah budak sekolah rendah .sambil menaiki tangga saya terdengar suara kecik yang sedang berselawat sambil menaiki tangga .siapa lagi kalo bukan anak jiran saya…SUBHANAALLAH sekecik begini sudah menjadikan selawat  sebagai rutin harian .. tiba2 rasa kerdil diri nie .setiap hari saya akan mengikuti dia dari belakang mesti saya akan mendengar dia berselawat ^_^nama dia ahmad . 

No comments:

Post a Comment